30.09.2021

Bayii ve Mağaza Yönetimi Nasıl Olmalıdır?

Üretici firmalar ürünlerini çoğunlukla bayiler ve mağazalar aracılığıyla nihai tüketiciye ulaştırırlar. Bayiler ve mağazalar ya birden fazla tedarikçinin ürünlerini satan perakendeci esnaftır ya da sadece bir tedarikçi firmanın ürünlerini satan yetkili perakendecidir. Bazı yetkili bayilik sistemleri franchising olarak da adlandırılır.

Bayilerin ve mağazaların geliştirilmesi için geliştirme departmanın geliştirme ve çalışma planı hazırlaması gerekmektedir. Hedeflerine ulaşmayı amaçlayan bir şirket bu hedeflerine ancak etkin bir şekilde yönetilen bir bayi ağı ile ulaşabilir. Bu ise önceden belirlenen vizyon temeli üzerine oturtulmuş, dikkatli ve titiz bir şekilde planlanmış ve aynı titizlikle icra edilen bir bayi geliştirme planı ile gerçekleşir. Çalışma planındaki faaliyetler dikkatlice ve titizlikle yapılan bir bayi ağı ve sektör SWOT analizi yardımıyla planlanmalıdır. "Kurumsal bir yapının bir takım kriterlere tabi tutularak incelenmesi teknikleri"  şeklinde tanımlayacağımız SWOT analizi ile ana firmanın ve bayilerin pazardaki konumları, güçlü ve zayıf yanları ile dışarıdan gelen tehditler ile faydalanılabilecek fırsatlar ortaya çıkaratılabilir.

Bayi ve mağazaların geliştirilmesi için belli ana başlıklar vardır;

•    İş Dışı İlişkiler

•    Ana Şirketin Temsilcisi

•    Yapılan Sözleşmelere Sadakat

•    Kurumsal Hizmetler

•    Üretici İşletmenin Profesyonel Aktiviteleri

•    Bayilere-Mağazalara Yönelik Sadakat Programları

•    Eğitim Toplantıları

•    Veri Tabanı Desteği

Günümüzde işletmeler, rekabet avantajı sağlamak için zaman ve mekandan bağımsız çalışabilmeye, esneklik ve hız kazanmaya ihtiyaç duyuyorlar. Bu yüzden yukarıda bahsedilen tüm başlıkların ve bu başlıklara benzer birçok durumun tek elden ve daha basit bir şekilde yürütülebilmesi için birçok yazılım geliştirilmiştir. Çok sayıda farklı bölüm ve iş süreçlerinin yer aldığı sistemlere uzaktan ve farklı cihazlar üzerinden erişebilmek, performans sıkıntısı yaşamadan tüm işlemleri web arayüzlerinden yapabilmek başarı için büyük önem taşımaktadır bu da ancak yazılımlar sayesinde elde edilebilmektedir.

ERP’de Bayi ve Mağaza Yönetimi

İşletmelerin, işlerini daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmesi için çeşitli ERP yazılımları geliştirilmiştir. Örneğin stokların planlanması, takip edilmesi, sipariş verilmesi, siparişin takibi, ödeme seçenekleri, geriye dönük bilgilerin kontrol edilmesi gibi pek çok kritik süreci ERP sayesinde çok hızlı ve kolayca yönetebilirsiniz. Stoklarda yaşanan azalmalar, artan maliyetler, açılan siparişler vb. tüm sorunları anında görebileceğiniz ERP sistemleri mevcuttur.  ERP sistemleri sonsuz varyasyonludur, sorulara kolaylıkla cevap verir, otomatik ücreti hesaplar ve temsilcinin kolaylıkla satış yapabilmesini sağlar. ERP ‘nin sağladığı tüm bu kolaylıklar neticesinde aha daz maliyetle daha kolay ulaşılabilir ve hızlı bilgiler elde etmek için ERP sizin için mantıklı bir çözüm yolu olacaktır.