Personel Yönetimi
İlk zamanlarda büyük bir çatı olarak kabul edilen "İnsan Kaynakları Yönetimi" ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda günümüzde birçok alt başlığa ayrılmış bir birimdir. Bu alt başlıklardan biri de Personel Yönetimidir. Peki Personel Yönetimi Nedir?
Personel Yönetimi, en eski olarak 19.yüzyıl zamanlarında ortaya çıkmıştır. O zamanlardan günümüze ulaşıncaya dek birçok farklı aşamalardan geçmiştir. İşletmelerin en temel fonksiyonları içerisinde yer alan İnsan Kaynakları Yönetimi departmanının da en önemli birimlerinden biri kabul edilmektedir. Personel Yönetimi, adından da anlaşılabileceği üzere işletme içerisinde bulunan çalışan kişiler ile ilgili tüm işlemleri yapan, yöneten ve planlayan birimdir. Personel Yönetimi Nedir? Bu konuya birlikte bir göz atalım.
Personel Yönetimi Nedir?
Personel Yönetimi, işletmenin organizasyonel yapısı için belirlenmiş süreçleri veya hedefleri gerçekleştirecek olan çalışanların işe alımı ve tüm faaliyetlerini yönetme adımlarını içerir. Yani Personel Yönetimi Süreci, işletme bünyesine bir çalışanın işe alımı ile başlayan bir süreçtir. İnsan Kaynakları Yönetiminin ilk adımı olarak kabul edilen Personel Yönetimi, o iş için en uygun kişilerin işletme bünyesine katılmasından da öte; asıl amacı olarak işletme içerisinde bulunan çalışanları en doğru şekilde planlamak, çalışanların eğitimini sağlamak, çalışanları değerlendirmek, çalışanlara kendilerini değerli, güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı içerisinde hissetmelerini sağlamak için elinde bulunan kaynakları en verimli şekilde kullanmaya, yönetmeye çalışmasıdır.
Personel Yönetimi kısaca işletme hedeflerini tam olarak sağlayabilmek için gerekli çalışanları en verimli şekilde işletme bünyesine katan ve bu süreçleri en doğru şekilde yönetilmesini sağlayan tüm faaliyetler olarak açıklanabilir. Personel Yönetiminin en önemli hedefi, işletme içerisindeki çalışanların verimini en üst düzeye çıkartmaktır.
Personel Yönetimi Hangi İş Bölümlerini İçerir
İşe alımı yapılan personellerin sigorta girişlerini yapmak,
İşe alımı yeni yapılmış olan personelleri sisteme kaydetmek,
İşletme bünyesindeki personellerinin eğitimler ile gelişmesi sağlamak,
Personellerin performans değerlendirmesini yapmak,
Personellerin sağlık ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılamak, korumak,
Personeller üzerinden devlete ödenecek yasal ödemeleri hesaplamak,
İşletmenin çalışma saatlerini ve maliyetlerini ayarlamak.
Personel Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi Arasındaki Farklar
Personel Yönetimi
İş Süreçleri Odaklı
Operasyonel Çalışma Şekli
Kalıp ve Normlara Bağlı
Statik Bir Yapı Olması
İnsanın Maliyet Olarak Kabul Edilmesi
Mevcut İşte Çalışan İnsan Klasik Yönetim Anlayışı
İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Odaklı
Danışmanlık Çalışma Şekli
Misyon, Değerlere Bağlı
Dinamik Bir Yapı Olması
İnsanın Bir Girdi Olarak Kabul Edilmesi
Mevcut İşi Yönlendiren İnsan
Kaliteli Yönetim Anlayışı
Personel Yönetimi ve ERP Sistemlerinin İlişkisi
Personel Yönetimi süreci işletmeler için çok önemli ve titizlik ile yapılması gereken bir süreçtir. İşletmenin büyüklüğüne göre çalışanlarını kontrol etmek, çalışanları için değerlendirmeler yapmak ve diğer işlemleri yürütmek hayli bir zorlaşır. Bu şekilde ortaya çıkan zor süreçler beraberinde artan maliyetleri de getirir. Entegre ERP Sistemleri ile Personel Yönetimi faaliyetleri tek bir ekrandan, anlık olarak kontrol edebilmek mümkündür. İşletme içerisinde yer alan diğer ilgili departmanlar ile gerekli süreçleri paylaşarak işletme faaliyetleri hız katmak mümkündür. Aynı zamanda ERP Sistemleri sayesinde Personel Yönetimi bilgilerinin girişi bir kere yapılarak, bir daha bilgi girişi zahmetine gerek duyulmamaktadır.
ERP Sistemleri Sayesinde Personel Yönetimi için Yapılabilen Faaliyetler
Personel İçin Puan Sistemi Oluşturma
Çalışan İzin ve Taleplerini Yönetme
Yurt Dışına Çıkacak Personelin Seyahat ve Vize Takibini Kontrol Edebilme
Tüm Personelin Kayıtlarını Tek Bir Yerde Depolayabilme
İstenen Personel Kayıtlarına Anlık Olarak Ulaşabilme
İş Süreçlerini ve Bu İş Süreçlerinin Verimi Arttırabilme
Üst Yönetim ile Çalışanlar Arasında Anlık Bilgi Akışı Sağlama
İşletme Bünyesindeki Faaliyetlerin Sürekliliğini Sağlama
İşletmeye Daha Fazla Kâr Getirisi Sağlama
Anlık Olarak Takip İmkânı ile İşletmenin Geleceği İçin Kararların Tam Zamanında Alınmasını Sağlama