16.04.2021

Tedarikçi Portalı ve ERP

Tedarikçi portalından önce tedarik zinciri kavramlarının ne anlama geldiğini ifade etmek daha yerine olacaktır.

Tedarik Zinciri: İmalatçılardan toptancılara, distribütörlere, perakendecilere ve son olarak tüketicilere ürün teslimi dahil olmak üzere tüm süreci kapsar. Ürün üretim aşamasından son tüketiciye kadar tüm aşamaları kapsar ve bu noktada firma tüketiciye ulaşmadan önce zincirin son halkasında yer alır. Ürün satış süreci, envanter yönetimi, malzeme tedariki, dağıtım süreci ve müşteri hizmetleri gibi farklı iş alanlarını içerdiği için satın alma süreci de en iyi şekilde planlanmalıdır.

Tedarik Zinciri Ne Tür Bir Süreci Kapsar?

Yukarıda kısaca bahsettiğimiz gibi bu süreç ürünün üretim aşamasından başlayarak tüketiciye ulaşana kadar devam eder. Bu noktada, adım adım süreç aşağıdaki adımlardan geçmektedir:

1.    Üretim Tesisi

2.    Toptancılar

3.    Distribütör

4.    Perakendeci

5.    Son Tüketici

Tedarik zincirinin temel aşamaları Tedarik zinciri yönetiminde, tedarik zincirini oluşturan tüm fonksiyonlar entegre edilmelidir. Tedarikçiden son kullanıcıya ürün teslimatında, birçok işlev belirli görevleri tamamlamak için altı temel hedefi karşılayabilir:

•    Talep ve Sipariş Yönetimi: Müşteri siparişlerinin ihtiyaçlarını hızlı ve sorunsuz bir şekilde karşılamak için iş faaliyetlerinin organizasyonudur.

•    Satın Alma: En iyi kaliteyi üretmek için gereken tüm ürün ve malzemelerin hızlı ve sağlıklı bir şekilde tedarik edilmesi sürecidir.

•    Plan: Bu, ticari faaliyetlerdeki maliyet hesaplamalarını içeren tüm üretim süreci için doğru plandır.

•    Üretim: Bu, iş açısından tedarik zincirindeki en önemli süreçtir. Daha önce satın alınan malzemeleri istenilen performans ve zamanda düşük fire ile dönüştürmek için gerekli araçların kullanılmasıdır. Ekonomi literatüründe üretim, mal ve hizmetlerin miktarını veya kârını artırmayı amaçlayan herhangi bir şey olarak yorumlanır.

•    Envanter Yönetimi: Hazırlanan üretim planına göre gerekli tüm malzemelerin envanter seviyesinin belirlenmesi ve etkin yönetimin sağlanması için temel oluşturur.

•    Depo Yönetimi: işletme ile envanter yönetimi oluşturup; depolama yöntemini ve envanter miktarını yönetip; bitmiş ürünlerin depolanması ve sevkiyat için hazırlanması gibi maliyetleri planlama ve hesaplama süreci.

•    Sevkiyat (Nakliye): Bitmiş ürünlerin depodan müşterilere satışa hazırlanması sürecinin yönetimidir.

Tedarikçi Portalı ve ERP

Tedarik yönetimi, finanstan üretime, satın alma ve satışa kadar birçok farklı alan arasında önemli bir kesişim noktası olan iş süreçlerini doğrudan etkilemektedir. Tedarik zincirinde izlenebilirliğin sağlanamaması, ilgili tüm faaliyetleri (özellikle envanter ve nakliye faaliyetleri) olumsuz etkileyerek önemli kayıplara neden olabilir. Siparişlerdeki gecikmeler, müşteri ihtiyaçlarına göre ürün temin edilememesi, stokta kalması ve tedarik sürecindeki kayıplar şirketin başarısının önündeki en önemli engellerdir. Tedarik zincirinin tamamında müşterilere doğru ürünlerin doğru zamanda, doğru fiyat ve en düşük maliyetle sunulmasını sağlamak için malzeme, bilgi ve gelir akışlarının yönetimini koordine etmek çok önemli hale geliyor.

ERP tedarik zinciri çözümlerimiz ile sipariş, teklif, iş emri, onay, teslimat, dağıtım, kontrol ve sayım gibi mekanizmalar oluşturmanıza, bu sayede süreçlerinizi iyileştirmenize, iş geliştirmenizi hızlandırmanıza ve sağlıklı bir şekilde işletme içindeki bu sürecin yürütülmesine yardımcı olur.

İşletme ve tedarikçiler arasında güçlü bir entegrasyon sağlayan ERP Tedarikçi Portalı'nı kullanarak doğru üretim, envanter ve sevkiyat mali planları geliştirebilirsiniz. Üretim ve ürünle ilgili değişiklikler ile ilgili bildirimleri aynı anda yayınlayarak üretim, satış ve satın alma süreçlerini en doğru şekilde yürütebilir ve müşteri beklentilerini en yüksek hızda karşılayabilirsiniz. İşletmenizde kurduğunuz güçlü ve verimli sistemlere tedarikçileri dahil ederek karar alma sürecini hızlandırabilirsiniz. Tedarikçilerle düzenli anlaşmalar kapsamında tedarikçilerin ekranlarında siparişlerini zamanında vermelerini sağlayarak süreci hızlandırıp verimliliği artırabilirsiniz. ERP tedarikçi portalı sayesinde tedarikçi ve envanter entegrasyonu sayesinde sözleşme kapsamındaki ürünler depoda saklanmadan doğrudan tedarikçiden satın alınabilir, bu da envanter maliyetlerini düşürebilir, onay mekanizmalarını azaltabilir ve işlerinizi hızlandırabilir. Sipariş ve satış süreçleriyle birlikte zamandan da tasarruf edebilirsiniz.

ERP Tedarikçi portalı, karar vermenizi sağlar; envanter yönetimi, uygun bir sistem aracılığıyla envanter maliyetlerinizi düşürebilir ve envanteri kazanca dönüştürebilir; tedarik yönetimi CRM, distribütör ve şubelerinizi web portalına dahil ederek, kapsamlı onay mekanizması ve satın alma onayını herhangi bir ek ücret ödemeden akıllı telefonunuz üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Müşteri ilişkileri yönetimi için ihtiyaç duyulan bilgileri sistemde takip edip sürekli artan müşteri memnuniyetini kazanca dönüştürebilirsiniz.