10.09.2014

Yönetim Bilişim Sistemleri’nin Önderleri: Uygulama Danışmanları

Yazılım çözümlerinin amacına ulaşması için kurulum aşamasından itibaren uygulama danışmanlığı hizmeti verilmektedir. Yazılımın, firmaların ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi, doğru kurulması ve canlı kullanım sırasında özelleştirilmesi aşamalarında uygulama danışmanları görev almaktadır.

Uygulama danışmanlığı; kullanılması hedef alınan modüllerin kuruluşlara uygun olarak çalıştırılması için yazılım firmaları tarafından yapılacak gerekli tüm düzenleme ve çalışmaları kapsamaktadır. Uygulama danışmanları tarafından sağlanacak hizmetler;

  • Proje Yönetimi,
  • Sistem Analizi,
  • Uygulama Desteği,
  • Veri Tabanı Desteği,
  • Data Çevrim ve Aktarımları,

konularını kapsamaktadır. 

Başarılı bir uygulama danışmanı olmak için gereken kriterler:

1.    Mesleki Uzmanlık: Görevinin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip olmak, kendi alanındaki temel teori, uygulama ve prosedürleri bilmek ve gelişmeleri takip etmek

2.    Etkileme ve Yönlendirme: Destek ve sorumluluk verme yoluyla diğer kişileri belirli hedeflere ulaşma yönünde etkileyebilme:

a.    Göreve bağlılığını göstererek yakın çalışma arkadaşlarını etkiler,
b.    Çalışma arkadaşlarının, işlerini yaparken karşılaştığı problemleri çözmede destekleyicidir, onların başarılı işler çıkarabilmelerinde yardımcı olur,
c.    Kendi işini yaparken ilgi ve enerji sergiler,
d.    İş arkadaşları, müşteriler ve ilgili personelle kolaylıkla işbirliğinde bulunur,
e.    Başkalarıyla birlikte çalışabilme, birlikte ortak hedeflere ulaşabilmek ve fikir birliğinde olmak için çaba sarf eder,
f.    Kendi coşkusu ile ve yapıcı geri bildirim vererek diğer kişileri motive eder,
g.    Diğer kişilere belirli beceri eksikliklerini gidermek için yardım eder,
h.    Takım çalışmasında ulaşılacak amaçlara açıklık getirir ve yakın çalışma arkadaşlarının faaliyetlerini belirli hedeflere yoğunlaştırır, bu aşamada ilgili kişilere ne yapmaları gerektiğini net biçimde iletir, neyin ne zaman yapılacağını tam olarak açıklar.

3.    İletişim: Bilgiyi diğer kişilere sözlü ve yazılı biçimde aktararak konuyu açık ve inandırıcı biçimde ortaya koyma; tartışma, soru sorma ve geri bildirim yoluyla karşılıklı anlaşmayı sağlamak:

a.    İşiyle ilgili bilgi akışını sağlar,
b.    Şirketin ve işin gerektirdiği kurallara uyar, nezaket ve saygılı davranmada gereken özeni gösterir,
c.    İş arkadaşlarının ve iş ortamında muhatap olduğu kişilerin bakış açılarını ve düşünce tarzlarını anlamaya çalışır,
d.    İyi bir dinleyicidir ve bu konuda çaba sarf eder,
e.    Başkalarının haklarına saygı gösterir, yaptıklarına değer verir,
f.    Başkalarının vaktine değer verir, onlara işlerinde yardımcı olmaya çalışır, iş arkadaşlarını önemser,
g.    İş ortamında olumlu tutum gösterir.

4.    Müşteriye Odaklanma: Müşteri odaklı düşünüp buna göre hareket edebilme, iç ve dış müşterilerin gereksinimlerini algılayıp kaliteli hizmete ilgi ve bağlılık göstermek:

a.    Müşterilerin gereksinimlerini anlamaya çalışır,
b.    Müşteri isteklerine zamanında, etkin ve etkili biçimde cevap vererek gereksinimlerini karşılamaya çalışır,
c.    Onlara sürekli bilgi verip isteklerini karşılayarak güven ortamı oluşturur,
d.    Uygun çözümler konusunda yol gösterir, ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacak alternatif ürün ve hizmetler önerir,
e.    Müşterilere kendi gereksinimlerini tanımlamada yardımcı olur, onlara daha önceden bilmedikleri bazı yeni çözüm yollarını önerir.

5.    Planlama ve Organizasyon: İşe ilişkin amaçlara ulaşmak için zaman ve kaynakları en etkili ve etkin biçimde kullanacak planları oluşturma; faaliyetleri önceliklerine ve başkaları ile koordinasyon ve işbirliği gereklerine göre düzenleme:

a.    Kendisinden istenen görevleri etkin ve etkili biçimde çalışarak tamamlar,
b.    Gayretlerini, üzerinde anlaşılmış önceliklere yoğunlaştırarak kendisine verilen programa göre çalışır,
c.    Kendisi ile ilgili kayıtların tutulması ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli düzenlemeleri yapar,
d.    Kendi işi ile ilgili öncelikleri belirler ve eldeki zaman içinde hedeflere ulaşmak için yapılacak işleri ve kaynakları en iyi nasıl organize edeceğine karar verir (takım liderliği),
e.    Gelişmeleri planlarla karşılaştırıp kontrol eder, istenen sonuçlara ulaşabilmek için öncelikleri düzeltip zaman ve kaynakları yeniden programlar (takım liderliği),
f.    İleriye bakarak kendi planlarını bozabilecek tehlikeleri belirler ve alternatif yaklaşımlar geliştirir.

6.    İş Sorumluluğu: İş alanı ile ilgili tüm temel bilgilere sahip olma ve bu bilgiyi uygulayarak iş fırsatları yaratma, finansman ve maliyete duyarlı olma:

a.    Kendisi ve yakın çalışma arkadaşları tarafından yürütülen işlerin kuruluş içindeki etkilerini bilir ve ona göre davranır,
b.    İşini sahiplenir ve bağlılık gösterir,
c.    Zaman yönetimine önem verir ve zaman sınırlarına özen gösterir,
d.    Başarmak için azim ve isteklilik gösterir, bu konuda kendine güvenir,
e.    Yaptığı işin kuruluş için ne ifade ettiğini, kuruluşun ondan ne istediğini ve nasıl bir yarar elde ettiğini bilir, kendi rolünün yanında yakın çalışma arkadaşlarının işlerinin de kuruluş için ne ifade ettiğini bilir,
f.    Yaptıklarının maliyete etkisini bilir,
g.    Kuruluş ve içinde bulunduğu endüstri kolu hakkında temel bilgisi vardır,
h.    Kendi yaptıklarının diğer işlevler, müşteriler ve kendi iş alanı üzerindeki etkilerini bilir ve ona göre davranır,
i.    Kendi iş alanı ile ilgili olarak rakiplerin güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi sahibidir.

7.    Yaratıcılık ve Yenilikçilik: Sürekli gelişme ve rekabet avantajı sağlamak için fırsatları öngörebilme, mevcut yaklaşımları güçlendirmek ve yeni fikirler geliştirmek:

a.    Verilen görevleri ve gündelik işleri kolaylaştırmaya ya da daha iyi yapmaya çalışır, işini daha iyi ve kolayca yapmak için elinden gelen tüm çabayı sergiler,
b.    Mevcut uygulama ve yaklaşımlarda sağduyusunu kullanarak yetkisi dahilindeki düzeltmeleri yapar,
c.    Öğrenmede heveslidir ve gelişmeye açıktır,
d.    Yeni fikirlere, deneyimlere, değişikliklere olumlu yaklaşır, esnektir, değişimle savaşmak yerine adapte olmaya çalışır,
e.    Daha iyi bir iş çıkarmak için çaba sarf eder ve yeni metotlar araştırır,
f.    Kendini geliştirmeye açıktır, iş bilgisini arttırmak ve her zaman daha iyisi için çaba sarf eder,

8.    Problem Çözme ve Karar Verme: Sağlıklı karar alabilmek ve problemleri durumun, seçeneklerin ve olası sonuçların analiz ve değerlemesine dayalı olarak çözümleyebilmek için yargıda bulunmak.