Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir?
Robotik Süreç Otomasyonu veya RPA, bir insanın yapacağı şekilde sistemler veya uygulamalar içindeki görevleri ve etkinlikleri gerçekleştiren bir yazılım parçası veya bir "robot" için kullanılan bir terimdir. Yazılım, robotik bir şekilde çalıştığı ve bir insanın yapacağı gibi görevleri otomatik olarak tamamladığı için bir "robot" olarak algılanır.
RPA, emek yoğun olan iş akışını, altyapıyı, arka ofis sürecini otomatikleştirmek için kullanılabilir. Bu yazılım botları, kurum içi bir uygulama, web sitesi, kullanıcı portalı ile etkileşime girebilir .RPA, bir son kullanıcının bilgisayarında, dizüstü bilgisayarında veya mobil cihazında çalışan bir yazılım programı ve botlar tarafından tanımlanmış bazı iş kuralları kümesi altında yürütülen bir komut dizisidir.
RPA’nın temel amacı, insanlar tarafından gerçekleştirilen tekrarlayan ve sıkıcı büro görevini sanal bir işgücüyle değiştirmektir. RPA otomasyonu, kod geliştirmeyi veya uygulamaların koduna veya veritabanına doğrudan erişim gerektirmez.
Robotik Süreç Otomasyonu Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu botları, insanlarla aynı dijital beceri setine sahiptir. RPA botları herhangi bir sistem veya uygulama ile etkileşime girebilen bir dijital iş gücü olarak düşünülebilinir. Örneğin botlar, web verilerini kopyalayıp yapıştırabilir, kazıyabilir, hesaplamalar yapabilir, dosyaları açıp taşıyabilir, e-postaları ayrıştırabilir, programlarda oturum açabilir, API'lere bağlanabilir ve yapılandırılmamış verileri çıkarabilir. Botlar herhangi bir arayüze veya iş akışına uyum sağlayabildiğinden, otomatikleştirmek için iş sistemlerini, uygulamaları veya mevcut süreçleri değiştirmeye gerek yoktur.
RPA botlarının kurulumu, kullanımı ve paylaşımı kolaydır. Telefonuna nasıl video kaydedileceğini bilen bir insan , RPA botlarını da yapılandırabilir. RPA botları, organizasyon genelinde iş süreçlerini yürütmek için planlanabilir, klonlanabilir, özelleştirilebilir ve paylaşılabilir.
RPA'nın Faydaları Nelerdir?
Robotik Süreç Otomasyonu, iş operasyonları ve sonuçları üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. RPA, müşteri memnuniyeti gibi iş sonuçlarını iyileştirir. Tekrarlayan işleri insanlardan daha hızlı, doğru ve yorulmadan yapabilir ve sorunları çözerek, süreçleri iyileştirerek, analizler yaparak onları insan gücü gerektiren diğer görevleri yapmak için özgür kılar. RPA teknolojisi sayesinde , şirketlerin maliyetleri ve insan hataları azaltılmış olunur.RPA’in sunduğu faydalar bunlarla sınırlı değildir. Süreçlerin otomatikleştirilmesi, şirketlerin daha iyi veri kalitesi, daha kısa geri dönüş süreleri gibi yollarla müşteri memnuniyetini artırmasına olanak tanır. Bu nedenle RPA, şirketlerin müşteri deneyimini dönüştürmek ve müşteri İlişkileri stratejilerini optimize etmek için gerçek bir kaldıraç haline gelebilir.
RPA İşletmelerde Dijital Dönüşümü Nasıl Sağlar?
Pek çok kuruluşun dijital dönüşümü, bir operasyonu modernize etmenin ve rekabet avantajını güvence altına almaya veya geri kazanmaya yardımcı olmak için uygun maliyetli bir araç olarak RPA'yı kullanmakla başlar. Birçok dijital dönüşüm stratejisinin merkezinde yer alan RPA, iş süreçlerini hızlı ve kolay bir şekilde otomatikleştirme, insan müdahalesini ortadan kaldırma ve aynı anda daha önce hiç bulunmayan zengin bir iş zekası sağlama yeteneği sunar. İster ani, öngörülemeyen krizlerle karşı karşıya olun, ister günlük sistem ve süreç değişiklikleri yönetilsin, otomasyon yazılımı sorunsuz iş sürekliliği sağlar ve her türlü dijital dönüşümü hızlandırmak için bir yol açar.
RPA ve Düzenli Otomasyon Arasındaki Farklar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), rutin görevleri çalışanlarınızın çok fazla zamanını alan veri işleme ile otomatikleştirerek iş süreçlerini kolaylaştırmak için kullanılan bir teknolojidir.RPA'yı öğrenmeye başlayan insanlar bazen onu onlarca yıllık bir teknoloji olan geleneksel otomasyonla karıştırırlar. Bununla birlikte, dijital iş gücü olarak da adlandırılan RPA botları, onları geleneksel otomasyon süreçlerinden ayıran birkaç özelliğe sahiptir. Robotik süreç otomasyonunu geleneksel BT otomasyonundan ayıran, RPA yazılımının değişen koşullara, istisnalara ve yeni durumlara karşı farkında olma ve uyum sağlama yeteneğidir.RPA ile hızlı sonuçlar elde etmek için özel entegrasyonlara ihtiyaç duyulmazken geleneksel otomasyon çözümleri mevcut yazılım sistemine entegre edilmek veya API'ler aracılığıyla sistemle etkileşime girmek zorundadır. Farklı sistemlerin entegrasyonu, API'lerin sınırlamaları nedeniyle bir zorluk haline gelebilir, bu nedenle düzenli otomasyon sınırlı sayıda iş süreci için kullanılabilirken, RPA çok sayıda rutin görevi otomatikleştirmek için yeterince esnektir.