08.10.2021

Tedarik Zinciri Yönetiminin Önemi

İşletmelerin ayakta kalabilmeleri için uzun vadede kârlı olmaları gerekmektedir. Bu kârlılığın oluşabilmesi için ya giderler azaltılmalı ya gelirler arttırılmalı veya bu iki yöntemin birleştiği ortak çözümlere gidilmesi gerekir.

Gelirlerin arttırılması "müşterilerin ne istediğinin anlaşılmasından geçmektedir". Son yıllarda küçük işletmeler bile müşterilerine olabildiğince yakın olmaya çalışmak ve müşterilerini daha iyi anlamak adına CRM-Müşteri İlişkileri Yönetimi sistemlerinden yararlanma yoluna gitmektedirler. Alınan dönütler tek başına bir anlam ifade etmemektedir. Önemli olan bildirimlerin incelenmesi ve bildirim ile ilgili fonksiyonların (Ar-Ge, ürün ömrü, tedarik zinciri) haberdar edilmesi ve geri bildirime göre tepki verilmesidir. Bu hareket, çoğu zaman firma içindeki kaynaklarla sağlanamamaktadır. Bu nedenle dış tedarikçilerin de bu sürece dâhil edilmesi gereklidir. Tedarikçilerin dâhil olmasıyla birlikte ortaya alıcı-tedarikçi ilişkisi kavramı çıkmıştır. Bu şekilde düşünüldüğünde tedarik zinciri içerinde bir tarafta tedarikçilerin, diğer tarafta müşterilerin olduğu söylenebilir. Müşteri kaynaklı veriler nasıl tüm süreci etkiliyorsa, tedarikçide oluşan data ve verilerde süreç içerisinde işlenerek müşteriyi etkileyen bir uygulama veya ürüne de dönüşebilmektedir.

Tedarikçinin ürettiği malzemede yapmış olduğu bir değişiklik, alıcı firmanın ürettiği ürünün performansına etki edeceği gibi, farklılılar müşteriye ise aldığı ürünle birlikte sunulacaktır Müşteri İlişkileri Yönetimi, ürün ömrü yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi, fonksiyonlarının etkin olarak çalışabilmesi ve yönlendirmelerin doğru yapılabilmesi için ERP sistemleriyle birlikte etkin biçimde hareket halinde olmaları yararlı olacaktır. ERP sistemi firmanın ana sistemi olup, tüm bütünleşme bu platform üzerinde yapılmakta ve karar parametreleri için gerekli olan bilgilerin bir kısmı ERP sisteminde tutulmaktadır.Bu sebeple ERP sistemleri olmadan Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi gibi sistemlerden istenilen bilgilerin elde edilmesi mümkün olmayabilir.